قیمت برنج هاشمی 1403 درجه یک گیلان امروز 8 فروردین

قیمت برنج هاشمی درجه یک گیلان امروز 8 فروردین 1403 از 76000 تا 105000 تومن است. در جدول زیر قیمت عمده و خرده کیفیت های مختلف را ببینید.

خردهعمده
برنج هاشمی گیلان ممتاز105000100000
برنج هاشمی گیلان درجه یک10000095000
برنج هاشمی گیلان کارخانه ای9500090000
برنج راتون هاشمی گیلان137000-
برنج هاشمی گیلان7600071000

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی در جدول فوق با 5 کیفیت مختلف وجود دارد. هر یک از این پنج نوع قیمت خاص خود را دارند که دلایل آن به شرح زیر است.
برنج هاشمی گیلان ممتاز 2 بار الک می شود. همچنین بسیار لوکس سورت می شود. این برنج دوبار بوجار (الک) می شود. درنتیجه شکسته آن نزدیک به صفر است.

قیمت برنج هاشمی

برنج هاشمی گیلان درجه یک که 1 بار الک شده در کیسه های 10 کیلویی عرضه می شود. شکسته یا لاشه آن نیز کمتر از 10  درصد است. امکان بسته بندی این برنج در سایر وزن ها میسر است.
برنج هاشمی گیلان کارخانه ای اصلا شکسته گیری نمی شود. ممکن است بین 5 تا 22 درصد لاشه داشته باشد. این برنج سطحی سورت می شود. فقط در حد اینکه آشغال نداشته باشد پاک می شود. عطر و پخت این برنج تقریبا مثل هاشمی ممتاز و درجه یک است.

برنج راتون هاشمی بسیار کمیاب است. راتون رویش دوباره برنج در شالیزار است. این رویش دوباره جوانه زدن خودکار است و با کشت دوم فرق دارد. یعنی نشاء نمی شود و ریشه های بجا مانده پس از برداشت مجدد رویش می کنند.
حجم تولید راتون بسیار کم است. کلا اتفاقی و شانسی تولید می شود. بسیار خوشپخت و خوشمزه است. در گیلان نام های دیگری مثل شاه برنج نیز دارد. مازندرانی ها به آن نوج یا دونوج هم می گویند.

گاهی برنج هاشمی گیلان سورت و بوجار نشده هم موجود داریم. البته از پارت بارهایی محدود و ارزشمند. به همین خاطر موجودی این برنج همیشگی نیست. این کیفیت ظاهر لوکسی ندارد. عطر و پخت خوبی دارد. قیمت آن نیز اقتصادی است.

اینکه بسته بندی برنج چگونه باشد و یکبار الک شود یا دوبار و اینکه حساسیت سورت برنج چه میزان باشد مواردی هستند که به صورت دقیق قیمت برنج هاشمی را تعیین می کنند. البته کف و سقف این قیمت را شما در جدول دیدید.
برنج هاشمی صادراتی نیز به صورت سفارشی تولید می شود. این نوع برنج را فقط به مشتریان خارجی و مشتریان خاص داخلی تقدیم می کنیم.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی 1402

در ابتدای سال 1402 قیمت برنج هاشمی ثابت بود. یعنی همان محصول برداشت شده که در سال 1401 تولید شد و در بهار 1402 در حال فروش در بازار بود. خود برنج هاشمی تولید شده در سال 1402 نیز از اواخر مرداد راهی بازار می شود. پس از تولید در اول شهریور قیمت آن مشخص خواهد شد.
تقریبا از اردیبهشت 1402 قیمت برنج هاشمی در بازار شکست. این کاهش قیمت برای سایر ارقام برنج ایرانی نیز رخ داد. هرچه به فصل برداشت برنج نزدیک شدیم قیمت ها کاهش بیشتری داشت.

قیمت برنج هاشمی

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مشخص نیست تقاضا برای برنج تازه چقدر باشد. از طرفی کم آبی ممکن است حجم محصول تولیدی را کاهش دهد. همچنین در زمان شکل گیری خوشه برنج بارندگی رخ داد.
این اتفاق برنج را عطر دار می کند. اما ممکن است نیمدانه برنج را زیاد کند و حجم محصول تولیدی را کاهش دهد. فلذا باید تا اول شهریور صبر کرد و رابطه عرضه و تقاضا را دید. آن وقت می توان صحبت های دقیق تری کرد.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی گیلان 1402

قیمت برنج هاشمی گیلان 1402 مثل گذشته بر اساس قیمت شالی تعیین شد. شالی حدود 30 تا 32 هزار تومن در فصل برداشت (مرداد) قیمت دارد. بر این اساس قیمت برنج کارخانه ای حدودا 65 هزار تومن تمام می شود.

قیمت برنج هاشمی

برنج کارخانه ای حدودا 20 تا 25 درصد هزینه دارد تا به برنج ممتاز تبدیل شود. فلذا استارت قیمت برنج هاشمی ممتاز حدود 90 هزار تومن شد. برنج هاشمی درجه یک هم از 85 هزار تومن قیمت خورد. تمام این اعداد دقیقا کف قیمت سال گذشته بود.
هرچند نمی شود هیچ چیز را درست پیش بینی کرد. اما در سال 1402 هزینه تولید شدیدا بالا رفت. حجم تولید محصول نیز کاهش یافت. از این رو حدس میزنیم که امکان افزایش قیمت برنج زیاد است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی 1401

قیمت برنج هاشمی 1401 از 23 مرداد مشخص شد. برنج هاشمی ممتاز دوبار الک سورت شده با قیمت 108 و 115 هزار تومن به صورت عمده و خرده و برنج هاشمی یکبار الک سورت شده 103 و 115 هزار تومن فی خورد.
این قیمت های شروع فروش سال 1401 است. بهترین قیمت برای خرید در ابتدای سال همین قیمت ها است. از این پس نیز هر تغییر قیمتی رخ دهد از طریق جدول برای شما بروز شده و اطلاع رسانی می شود.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک

قیمت برنج هاشمی درجه یک توسط هر فروشنده یک چیز اعلام می شود. چون درجه یک از دیدگاه هرکس متفاوت است. اختلاف سلیقه ها سبب شده برنج درجه 1 از دیدگاه هر تولید کننده یا فروشنده ای یک سری مشخصات داشته باشد.
از نظر سلیقه ما برنج هاشمی درجه یک باید خوشپخت باشد. یعنی خوب قد بکشد و نرم و لذیذ باشد. همچنین فاقد شکسته و پاک شده باشد. در ضمن عطر طبیعی برنج داشته باشد. برنج هاشمی وقتی مجدد گرم شود مثل روز اولش نرم و لذیذ است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی امروز

قیمت برنج هاشمی امروز همان چیزی است که در جدول بالا مشاهده می کنید. در جریان باشید که ما به محض تغییر قیمت اقدام به انتشار لیست قیمت جدید می نماییم.
شاید برایتان سخت باشد که برای اطلاع از قیمت هر روز سایت را چک کنید. برای راحتی بیشتر می توانید با یک کلیک بر روی عکس زیر وارد صفحه اینستاگرام ما شوید و با دنبال کردن ما به سادگی و سریع از تغییرات قیمت مطلع گردید.

برنج دانه سالار

این نکنه را بدانید که قیمت خود برنج هاشمی تابع قیمت شالی آن است. نرخ روز شالی تعیین کننده نرخ روز برنج بوده و همه تجار بزرگ و حرفه ای این را می دانند. قیمت خود شالی نیز به کیفیت آن بستگی دارد.
باید دید که شالی چگونه برداشت شده است و درصد رطوبی که دارد چقدر است. آیا بند دار است یا خیر. همه ی اینها مسائل تخصصی است که کارخانه دارهای بزرگ و حرفه ای و تجار شالی به آن واردند.

قیمت برنج هاشمی

بعضی اوقات کسانی که می خواهند بدانند برنج هاشمی امروز چند است مصرف کننده هستند. آن ها تصمیم دارند از خرده فروشی های اطراف شان برنج مورد نظر خود را تهیه کنند.
در این مورد باید بدانند برنج فروشی های سطح شهر با قیمت خرده، فروش انجام می دهند. نرخ آن ها معمولا بین 12 تا 30 درصد بیشتر از قیمت های درج شده در لیست ما است.
با این وجود اگر مصرف کننده هم اقدام به خرید مستقیم از جانب ما کند برایش بسیار مرقوم به صرفه است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی گیلان

امسال قیمت برنج هاشمی گیلان با 1000 تومن افزایش نسبت به برنج کهنه استارت خورد. قیمت برنج هاشمی گیلان 1400 از 38 هزار تومن شروع شد. البته برنج هاشمی یکبار الک از 36000 تومن شروع شد.
در نظر داشته باشید امکان افزایش این قیمت ها وجود دارد. تجربه ما میگوید بعید است کاهش قیمت رخ بدهد. (این  چیزی بود که ما مرداد 1400 نوشتیم)

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی 1400

قیمت برنج هاشمی 1400 از 15 مرداد مشخص شد. برنج هاشمی یکبار الک شده با 36 هزار تومن استارت زد. قیمت برنج هاشمی دوبار الک شده نیز از 38 هزار تومن شروع شد.
طبیعیست هرچه پیش برویم قیمت ها افزایش خواهد داشت. زیرا کشاورزانی که دیرتر اقدام به فروش برنج می کنند با نرخ بالاتری حاضر به فروش می شوند.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی گیلان 1400

از بهار سال 1400 که زمان کاشت برنج بود خرج کشاورزان به شدت افزایش یافت. از این رو مشخص بود قیمت برنج هاشمی در زمان برداشت افزایش خواهد یافت.
کم آبی نیز مزید بر علت شد تا شالیزار ها کمتر محصول بدهند. به هر حال برنج هاشمی گیلان مشتریان زیادی دارد. به تمام این مشتریان پیشنهاد می دهیم هرچه زودتر خریدشان را انجام دهند تا به گرانی نخورند.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی سه الکه

هرجا کلمه سه الکه را شنیدید برنج نخرید. برنج یکبار یا دوبار الک می شود. اگر یکبار الک شود حدود 10 درصد لاشه دارد. اگر دوبار الک شود اصلا لاشه ندارد. برنج هاشمی سه الکه فقط لفظ بیخود برخی فروشندگان است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج طارم هاشمی امروز

برنج طارم هاشمی محصول مازندران است. ما در گیلان هستیم و طارم هاشمی تولید نمیکنیم. کافیست این را بدانید قیمت امروز هاشمی هرچه باشد طارم هاشمی مقداری ارزان تر است.
نام اصلی این برنج طارم است. هاشمی برنجی خوش پخت تر از طارم است. به همین منظور برای راحت تر فروختن برنج طارم این برنج را با نام طارم هاشمی در بازار جای انداخته اند.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه

قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه همیشه بالا است. اما جالب است بدانید که در آستانه اشرفیه اکثر کشاورزان برنج هاشمی گرم کشت می کنند. کارخانه های شالیکوبی آستانه معمولا برنج را سفید کوب می کنند.
این دو شاخصه از خصوصیات منحصر به فرد برنج هاشمی آستانه اشرفیه است که سبب می شود برنج تولید شده در این شهرستان و روستا های حومه آن از ظاهری سفید رنگ برخوردار باشد.

قیمت برنج هاشمی

مصرف کنندگانی که دوست دارند برنج سفید رنگ مصرف کنند به برنج هاشمی آستانه اشرفیه علاقه بسیاری دارند و خریدشان را از این منطقه انجام می دهند.
البته این محبوبیت برنج آستانه سبب شده بسیاری از کسبه متقلب و سودجو هر برنج تقلبی و نا مرغوبی را درون گونی هایی بریزند که روی آن اسم این شهر پرطرفدار در کنار برنج هاشمی چاپ شده است.

قیمت برنج هاشمی

با گونی هایی که چاپ دروغین دارند مردم را فریب می دهند در نتیجه لازم است در هنگام خرید برنج اصلا به عبارات چاپ شده روی گونی آن دقت نکنید و فقط کیفیت برنج را مورد بررسی قرار دهید
اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید از یک تولید کننده معتبر و قدیمی خریدتان را انجام دهید تا برنج خالص به دست تان برسد. وگرنه مجبورید برنج مخلوط شده بخورید.

قیمت برنج هاشمی اعلاء

قیمت برنج هاشمی اعلاء که در گیلان تولید می شود در بازار های همین استان مشخص می شود. هر یک از تجار یا تولید کنندگان با سلیقه خودشان برنج هاشمی را بسته بندی می کنند.
معمولا برنج هاشمی گیلان را با گونی هایی که در چاپ آن ها عباراتی مثل هاشمی آستانه اشرفیه و یا هاشمی ممتاز مجلسی دیده می شود در بازار مشاهده می کنید.

برنج هاشمی فوق اعلا

مرغوب ترین برنج هاشمی که می توانید در بازار پیدا کنید محصول روستاهایی است که از شهر دور باشند. شالیزار های این روستاها گِل بسیار غنی دارند. فلذا برنج برداشت شده از آن ها بسیار قلمی و دانه کشیده باشد
همچنین موازی بودن شالیزار ها با ساحل و بهره گرفتن از نسیم دریا سبب می شود برنج عطر بسیار قوی نیز داشته باشد. اعلاء تر از محصول چنین شالیزارهایی هیچ برنج هاشمی وجود ندارد.

برنج هاشمی اعلا

اکثر کشاورزان روستاهای گیلان شالی خود را به تجار و کارخانه دار ها می فروشند. این تجار و کارخانه دار ها شالی خریداری شده را به برنج تبدیل می نمایند.
در نتیجه برای خرید برنج هاشمی این منطقه باید سراغ تجار و کارخانه داران رفت. در نظر داشته باشید بنا به کیفیتی که شالی گیلان دارد قیمت آن از تمامی شالی های خرید و فروش شده در بازار بیشتر است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت عمده فروشی برنج هاشمی

قیمت عمده فروشی برنج هاشمی همان چیزی است که در جدول دیدید. اگر از جای دیگری با هر قیمتی خارج از رنجی که برایتان نوشتیم رو به رو شدید مطمئن باشید که بی ربط است.
این نکته را بدانید که غیر ممکن است کسی بتواند قیمت دقیق تری از ما ارائه دهد. زیرا ما به عنوان یک تولید کننده دست اول در قلب بازار شمال هستیم و قیمت در همینجا تعیین می شود.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی لنگرود

قیمت برنج هاشمی لنگرود علارقم کیفیت یکسانی که برنج این منطقه با برنج هاشمی سایر نقاط مشهور استان گیلان دارد بالاتر از محصول سایر مناطق است. تنها دلیلی که سبب این موضوع شده، این است که شهر لنگرود مقصد گردشگران زیادی است.
به همین سبب برنج و سایر سوغات استان گیلان در این شهر راحت تر فروش می رود. این سهولت فروش و فراوانی مشتری سبب شده برنج هاشمی لنگرود مشهور شود و گران فروخته شود.

قیمت برنج هاشمی

آنچه باعث داشتن عطر قوی و کیفیت بالا در برنج هاشمی می شود نزدیک بودن شالیزار به آب و دسترسی به آب فراوان است. شالیزار های شهر لنگرود نیز در چنین موقعیتی قرار دارند.
این خصیصه سبب شده برنج هاشمی تولید شده در لنگرود مثل محصول برداشت شده از شالیزار های خمام، آستانه، تالش و روستا های اطراف رشت از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

قیمت برنج هاشمی

البته هستند برنج فروشان و تجاری که برنج هاشمی را از شهر های نزدیک لنگرود به این شهر می آورند. سپس به اسم برنج هاشمی خود لنگرود به فروش می رسانند.
ولی در واقع برنج هاشمی لاهیجان یا سایر شهر های نزدیک را درون گونی ریخته اند که گاهی ممکن است برنج بی کیفیتی باشد و مشتری متضرر شود. اما در برخی موارد ممکن است برنجی مرغوب و با کیفیت نیز باشد.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی رودسر

از آنجایی که رودسر یک شهر بین ساحل و کوهستان های جنگلی است از شالیزار های این شهر برنج هاشمی مرغوبی برداشت می شود.
شاید از نظر ظاهری برنج رودسر به پای برنج هاشمی نواحی مرکزی گیلان نرسد. اما عطر خوبی داشته و این موضوع باعث می شود مشتریان برنج هاشمی رودسر را با قیمت خوبی خریدار باشند.

قیمت برنج هاشمی

اما یک نکته که بر روی اقتصاد رودسر تاثیر زیادی گذاشته است این است که این شهر از ابتدا دارای کمربندی بوده و گردشگران کمتر وارد خود این شهر می شدند.
این موضوع سبب شده برنج هاشمی رودسر هم مانند سایر تولیدات این شهر ساحلی کمتر شناخته شود و شهرت چندانی نیابد. در نتیجه با قیمت متعادلی خرید و فروش شود.

قیمت برنج هاشمی

البته به دلیل اینکه برنج هاشمی رودسر در میان مردم کم شهره شده است حجم زیادی از محصول شالیزار های این شهرستان راهی بازار شهر های دیگر می شود.
برنج رودسر در بازار شهر مقصد به اسم محصول همان جا فروخته می شود و این یک راه برای به فروش رفتن برنج هاشمی است که در رودسر تولید می شود.

قیمت برنج هاشمی

برنج هاشمی مرغوب

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برنج هاشمی کشت شده در رشت و برخی از شهر های کوچک که اطراف رشت هستند و کمتر در بین مردم مشهورند نیز از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند.
شهر هایی همچون خمام، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء و سنگر نیز همگی مناطقی هستند که همچون آستانه اشرفیه کشاورزان برنج هاشمی با کیفیت در آن ها تولید می نمایید.

قیمت برنج هاشمی

همچنین این شهرها کارخانه هایی مدرن و مجهز دارند که برنج با کیفیت در آن ها تولید می شود و باب میل مصرف کنندگان برنج ایرانی است. پس میتوان برای خرید سراغ آن ها نیز رفت.
قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی در تالش

قیمت برنج هاشمی در تالش با سایر نقاط استان گیلان تفاوتی ندارد و همانند قیمت های درج شده در جدول است. برنج هاشمی موجود در بازار تالش معمولا قد کوتاه تری نسبت به برنج هاشمی سایر نقاط دارد.
همچنین در تالش اکثر کارخانه های شالیکوبی برنج را به صورت الک نشده می فروشند و این کارگاه های الک زنی یا سورتینگ هستند که برنج را دوباره بوجار می کنند و با بسته بندی به فروش می رسانند.

قیمت برنج هاشمی

برنج های هاشمی که در تالش کشت شده و خرید و فروش می شوند خصوصیات زیر را دارند:

  • در تالش برنج هاشمی گرم کشت می شود.
  • رنگ برنج هاشمی تالش روغنی یا کرم است.
  • بنا به دو دلیلی فوق برنج هاشمی تالش عطر خوبی دارد.

قیمت برنج هاشمی

انواع برنج هاشمی شمال

به طور کلی در شمال ایران و در استان های گیلان و مازندران 3 نوع برنج هاشمی کشت می شود. در میان این سه نوع برنج هاشمی سرد تولید شده در گیلان از بهترین کیفیت برخوردار است.
پس از آن برنج هاشمی گرم گیلان در رتبه دوم قرار دارد و چون از هاشمی سرد عطر کمتری دارد قیمتش نیز ارزان تر است. همچنین هاشمی سرد باریک تر از نوع گرم است و بهتر نیز قد می کشد.

قیمت برنج هاشمی

اما برنج هاشمی که در مازندران کشت می شود و قالبا آن را با نام طارم هاشمی نیز می شناسند ضعیف ترین و ارزان قیمت ترین نوع برنج هاشمی است و به دلیل داشتن قد کوتاه تر نسبت به دو نوع دیگر این برنج طرفداران کمتری دارد.
همچنین طارم هاشمی از نظر خوراک نرمی و لذیذی سطح کیفی هاشمی های تولید شده در گیلان را ندارد. در نتیجه باید قیمت کمتری داشته باشد تا بخاطر ارزان تر بودن به فروش برسد.

قیمت برنج هاشمی

ضمنا این نکته مهم را هم بدانید که برخی از کارخانه داران گیلان شالی برنج طارم هاشمی را از مازندران خریداری نموده و آن را در کارخانه خود به برنج تبدیل می نمایند و به نام هاشمی گیلان می فروشند.
آن ها سعی دارند تا با این تقلب بتوانند هم قیمت پایین تری به مشتریان ارائه دهند و هم سود بیشتری به دست آورند. چون 99 درصد مشتری ها توان تشخیص ندارند گرفتار طمع این گونه افراد سودجو می شوند.

برنج هاشمی معطر

انواع برنج هاشمی معطر

به طور کلی هر سه نوع برنج هاشمی که برایتان نام بردیم عطری هستند. اما هاشمی گرم عطر بیشتری دارد. پس از آن طارم هاشمی و سپس هاشمی سرد از نظر عطر در رتبه های بعدی قرار دارند.
البته از نظر مجلسی بودن و زیبایی دانه های برنج هاشمی سرد از دو نوع دیگر برتر است. همچنین برنج هاشمی سرد از دو نوع دیگر خوش مزه تر و خوش خوراک تر است.

قیمت برنج هاشمی

برنج هاشمی عطری باید روغنی باشد. یعنی رنگ آن با سفید فاصله داشته باشد. شالی باید در کارخانه جوری پوست گرفته شود که برنج کِرِم رنگ و زیبا باشد.
این چنین برنجی توسط خط تولید های سنتی برنج قابل فرآوری است. خط تولید های چینی معمولا برنج را سفید کوب می کنند و از عطر آن می کاهند.

قیمت برنج هاشمی

برنج تولید شده در خط تولید های چینی پخت مجلسی ندارد. برنج فرآوری شده در خط تولید های سنتی استخوانی تر قد می کشد. خط تولید های چینی به دلیل داشتن درصد شکسته کمتر مورد استقبال هستند.
ولی محدود کارخانه دارانی هستند که خط تولید های سنتی و بروز دارند. این کارخانه داران هزینه ها را به جان می خرند تا برنجی اعلاء تحویل بازار مصرف دهند.

خرید برنج هاشمی

خرید برنج هاشمی اصل

متاسفانه امروزه برای خریدن برنج هاشمی که اصلا مخلوط نداشته باشد باید بسیار دقت کنید. زیرا تخلیط در برنج معضل و مشکل بزرگی است که فروشندگان سودجو آن را ایجاد نموده اند.
مردم زیادی درگیر این مسئله هستند و تنها راهکار این است که یک تولید کننده متخصص و قدیمی را پیدا کنید که معتبر و خوش انصاف باشد تا بتوانید خریدتان را از او انجام دهید.

خرید برنج هاشمی

شرایط به گونه ای است که تولید کنندگان تازه کار و مغازه دار ها نیز قادر به تشخیص نیستند. اکثر کسانی که در شهر های غیر شمالی مغازه برنج فروشی دارند خودشان نمی دانند که دارند برنج ناخالص می فروشند.
فکر می کنند چون روی گونی برنجی که خریدند اسم برنج هاشمی چاپ شده پس حتما سالم و اصل است. در حالی که اکثر برنج هایی که راهی شهرستان ها می شود تقلبی و مخلوط شده است.
این را می توانید از عطر و مزه نداشتن برنج ها متوجه شوید.

قیمت برنج هاشمی

البته برخی از مغازه دار ها خودشان از تولید کننده برنج تقاضا می کنند که برنج را به صورت ناخالص و مخلوط شده برایشان آماده کنند تا قیمت تمام شده پایین تری داشته باشد.
آن ها میخواهند با این تقلب در هنگام فروش قیمت رقابتی و فریبنده داشته باشند. همچنین سود بیشتری به دست آورند. در اینجا نیز مصرف کننده متضرر می شود. پس در هنگام خرید برنج هاشمی خیلی مراقب باشید.

برنج هاشمی دودی

برنج هاشمی دودی

برنج هاشمی دودی یکی از سوغات خاصی است که فقط در استان گیلان و شهر خمام که نزدیک به رشت است تولید می شود و مشتریان خاص و پر و پا قرصی دارد که بخاطر ویژگی های خاص این برنج شیفه اش هستند. این ویژگی های بخصوص عبارتند از:

  • فوق العاده خوش مزه است.
  • عطر به خصوصی دارد.
  • بسیار عالی قد می کشد.
  • پخت مجلسی و بشقاب پسندی دارد.
  • از بهترین ارقام برنج دودی است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج ایرانی هاشمی

یک نوع برنج هاشمی پاکستانی نیز وجود دارد که در ایران وارد می شود و اصلا به برنج هاشمی که در گیلان تولید می شود ربطی ندارد. به همین دلیل ممکن است برخی افراد این دو مورد را با هم اشتباه بگیرند.
این دو مورد را با یکدیگر اشتباه نگیرید. لیست قیمت ما مربوط به همین برنج هاشمی ایرانی است. این نرخ ها اصلا ربطی به مورد همنام پاکستانی ندارد.

قیمت برنج هاشمی

برنج ایرانی هاشمی دارای عطر و طعمی دلچسب است. پس اگر در جایی دیدید که برنجی به نام هاشمی را به شما فروختند و قیمتش از چیزی که ما اعلام کردیم پایین تر بود کمی دقت کنید.
اگر عطر و طعم نداشت بدانید که دارند برنج خارجی به شما می فروشند. متاسفانه از آن جایی که مردم قدرت تشخیص دادن برنج را ندارند اینگونه تقلب ها خیلی زیاد شده است.

قیمت برنج هاشمی

در مجموعه دانه سالار ما برنج ایرانی هاشمی را با مناسب ترین قیمت ممکن عرضه می کنیم. تا یکسال پس از خریدتان به شما ضمانت می دهیم.
اگر دانه ای به غیر از هاشمی در بار ما بود حاضر به پس گرفتن برنج فروخت شده هستیم. زیرا ما با اطمینان و تسلط کامل مشغول به تولید و فروش برنج هاشمی و سایر ارقام برنج ایرانی هستیم.

خرید برنج هاشمی

خرید برنج هاشمی درجه یک گیلان

امروزه اکثر مصرف کنندگان برنج ایرانی دوست دارند که برنج هاشمی درجه یک گیلان را بخرند. اما متاسفانه به سادگی نمی توانند این برنج را در شهر محل سکونت شان تهیه نمایند.
زیرا مغازه دار ها برنج های مخلوط شده به آن ها عرضه می کنند. کمتر فروشگاه داری پیدا می شود که برنج هاشمی درجه یک و واقعی که محصول شالیزار های استان گیلان باشد را بفروشد.

قیمت برنج هاشمی

معمولا مغازه دار های شهرستان خودشان بلد نیستند برنج را تشخیص دهند و عمده فروش های متقلب و سودجو سرشان کلاه می گذارند. یا به درخواست خودشان برنج مخلوط شده سفارش می دهند.
با برنج تقلبی که فقط روی گونی آن اسم هاشمی نوشته شده باشد سعی دارند تا سود بیشتری ببرند. در مجموع این موضوعات باعث شده دست مصرف کنندگان از برنج هاشمی واقعی گیلان کوتاه بماند.

قیمت برنج هاشمی

با این اوصاف ما به جهت اینکه شیفتگان برنج هاشمی درجه یک بتوانند به این برنج دسترسی داشته باشند اقدام به فروش خرده نیز کرده ایم.
اگر خرید شما کم باشد و با سیاست کلی ما که تولید و فروش عمده است مغایرت داشته باشد باز هم برنج مورد نیازتان را برایتان ارسال می کنیم تا از لذت مصرف برنج هاشمی محروم نشوید و جای برنج درجه یک بر روی سفره هایتان خالی نباشد.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی ارگانیک

به طور کلی برنج ارگانیک به شدت کم کشت می شود. به دلیل اینکه برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد. وقتی از سم و کود استفاده نکنند محصول کمتری نسیب شان می شود.
در نتیجه هزینه های نگهداری از محصول کاشته شده برایشان بالا می رود. به همین خاطر اکثر کشاورزان ترجیح می دهند با استفاده از سموم و کود شیمیایی برنج تولید کنند. اینگونه با قیمت عادی محصول تولیدی خود را می فروشند.

قیمت برنج هاشمی

وقتی کشاورزی از سم استفاده نکند و به جای کود شیمیایی از کود حیوانی استفاده نماید محصول زمینش مقداری کمتر می شود. در نتیجه باید برنجش را کمی گران تر بفروشد تا برایش صرفه اقتصادی داشته باشد.
از آن جایی که برنج های گران قیمت سخت فروش می روند تنها تعداد کمی از کشاورزان برنج ارگانیک می کارند. به طور کلی شاید از هر 1000 کشاورز 1 نفر این کار را انجام دهد.

قیمت برنج هاشمی

با تمام این اوصاف ما برنج هاشمی ارگانیک به صورت بسیار محدود و فقط برای مصارف خانگی موجود داریم. معمولا این مقدار کم خیلی زود به فروش می رسد و مشتریان ثابتی دارد که هرساله برای این برنج پیش خرید انجام می دهند.
در حالت کلی قیمت برنج هاشمی ارگانیک از نوع معمولی این برنج حدود 20 درصد بیشتر است. این مقدار کمتر برنج دادن شالیزار را برای کشاورز جبران می کند.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی در تهران

در تهران اکثر مصرف کنندگان برنج ایرانی علاقه شدید به تهیه و مصرف برنج هاشمی دارند. اما قیمت این برنج در تهران با شمال اختلاف بسیاری دارد.
با اینکه برنج هاشمی در تهران بسیار گران تر از گیلان است کیفیت مطلوبی نیز ندارد. زیرا اکثر تجاری که برنج برای تهران ارسال می کنند هاشمی خالص را روانه بازار نمی کنند. آنها با مخلوط کردن برنج سعی در افزایش سود خود دارند.

قیمت برنج هاشمی

همچنین اشتباه بزرگ اکثر مردم تهران این است که از فروشگاه های زنجیره ای خریدشان را انجام می دهند. این فروشگاه ها نیز برنج مخلوط شده و بی کیفیت را مورد عرضه قرار می دهند.
فلذا مردم پایتخت به ندرت به هاشمی معطر و خوشمزه گیلان دسترسی خواهند داشت. همانطور که گفتیم تجار و کسبه خرده فروش برای منفعت بیشتر خودشان مردم را از مصرف برنج اعلاء محروم کرده اند.

قیمت برنج هاشمی

معمولا قیمت برنج هاشمی در تهران 20 درصد گران تر از نرخی است که ما در جدول درج می کنیم. در عین حال خالص و مرغوب نیز نیست. گرانی و بی کیفیتی باعث شده مصرف کنندگان زیادی برنج مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از ما بخرند.
در عکس بالا چند تصویر از ابراز رضایت این مشتریان برایتان قرار داده ایم. هرچند این ها فایده چندانی ندارد و شما باید خودتان از ما برنج بخرید تا تفاوت کیفیت را  احساس کنید.

قیمت برنج هاشمی

برنج هاشمی بهتره یا طارم

وقتی شخصی تازه کار می خواهد وارد تجارت برنج بشود و یا فروشگاهی برای عرضه برنج راه اندازی کند این سوال را از خود می پرسد که از بین برنج طارم و هاشمی کدامیک بهتر است؟
از جوابش می خواهد به این نتیجه برسد که بیشتر مردم از بین این دو برنج کدامیک را می خرند. بعد خودش در خرید عمده رقمی که بازار پسند تر است را بیشتر تهیه کند تا فروشش بالا برود.

قیمت برنج هاشمی

در پاسخ به این دسته از افراد تازه کار باید گفت نمی توان به طور قطع و یقین مشخص کرد از بین هاشمی و طارم کدامیک بهترند. زیرا از نظر مصرف کننده این یک موضوع سلیقه ای است.
ممکن است برخی برنج طارم را به دلیل داشتن عطر بیشتری که نسبت به هاشمی دارد بهتر بدانند. از طرف دیگر عده ای برایشان مزه، خوشپخت بودن و ماندگاری بعد از پخت مهم تر باشد و به این دلایل بگویند هاشمی برنج بهتری است.

قیمت برنج هاشمی

یک فروشگاه دار باید بداند که برای اینکه بتواند خوب سود کند بایستی جنسش کاملا جور باشد. تا هیچ مشتری را به دلیل نداشتن نوع خاصی از برنج رد نکند.
در نتیجه لازم است هم برنج هاشمی و هم برنج طارم را خرید کند. اما از آنجایی که اکثر مردم ایران برنج گیلان را بیشتر می پسندند بهتر است هاشمی را بیشتر تهیه نماید. زیرا این برنج خوش فروش تر از طارم است.

قیمت برنج طارم هاشمی

قیمت برنج طارم هاشمی

طارم هاشمی در واقع همان برنج طارم است که در مازندران کشت می شود. به دلیل اینکه برنج هاشمی یک رقم با کیفیت است اسمش را به طارم چسبانده اند. تا اینگونه با ایجاد نامی جدید بتوانند برنج طارم را راحت تر بفروشند.
هدف اینکار این است که مشتری فکر کند برنج هاشمی و طارم کیفیت یکسان دارند و با هم فرقی ندارند. اما این در حالیست که برنج هاشمی گیلان بهتر و گران قیمت تر از برنج طارم مازندران است.

قیمت برنج هاشمی

برنج طارم از نظر ظاهری تفاوت های فاحشی با برنج هاشمی دارد. بارز ترین فرق این دو برنج یکدست بودن و وجود تناسب دانه ها است.
دانه های برنج هاشمی کاملا یکدست هستند و با یکدیگر تناسب دارند. دانه های برنج طارم کوتاه و بلند و چاق و لاغر بوده و از نظر ظاهری رویت چندان دلچسبی ندارند. همچنین از نظر خوش رنگ بودن به پای هاشمی نمی رسند.

قیمت برنج هاشمی

برنج طارم ارزان تر از برنج هاشمی است. از این رو بسیاری از شالیکوبی داران سودجو و متقلب گیلانی شالی برنج طارم را خریداری می کنند. بعد شالی طارم را در کارخانه خودشان در گیلان به برنج تبدیل می کنند.
سپس محصول حاصله را به نام هاشمی گیلان به فروش می رسانند. متاسفانه اکثر خریداران توان تشخیص این دو برنج را ندارند و فریب سودجویان را می خورند.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی 99

قیمت برنج هاشمی 99 نوسانات بسیار شدیدی را تجربه کرد. به طوری که در ابتدای برداشت محصول یعنی مرداد ماه برنج هاشمی کارخانه ای با حدود 20 هزار تومن و برنج هاشمی ممتاز با حدود 24 هزار تومن خرید و فروش شدند.
اما شرایط به گونه ای پیش رفت که قیمت برنج هاشمی کارخانه ای به مرز 30 هزار تومن رسید. و همچنین قیمت برنج هاشمی ممتاز گیلان نیز به حدود 33 هزار تومن رسید. در ادامه علل این افزایش قیمت ها که تا آذر ماه ادامه داشت شرح داده شده است.

قیمت برنج هاشمی

به دلیل بارش شدید باران در مرداد ماه برنج کمی دیرتر برداشت شد. این موضوع باعث شد برنج ها آسیب ببینند و برنج با کیفیت در بازار بسیار کمیاب شود و برای لوکس کردن بار ضایعات زیادی از آن ریخته شود.
با توجه به بالا رفتن هزینه های کشاورزان در شروع سال زراعی به نظر می رسید با شروع برداشت محصول جدید در مرداد ماه 99 قیمت برنج افزایش یابد که این اتفاق افتاد و هزینه ی دستمزد بالای کارگر و افزایش 50 درصدی دستمزد کارخانه نیز کار را تمام کرد.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی در سال 99

بارش باران در مرداد ماه باعث شد برداشت ماشینی دشوار و سخت شود و کشاورزان روی به برداشت با دست بیاورند. کمبود کارگر سبب شد دستمزد روزانه کارگرها به روزی 450 هزار تومن نیز برسد.
البته همه چیز به زمان برداشت ربط ندارد. از ابتدای سال زراعی هزینه های سم، کود، شخم و سایر موارد مربوط افزایش شدیدی داشت و این جهش قیمت برنج قابل پیش بینی بود.

قیمت برنج هاشمی

همچنین پایین بودن قیمت برنج نسبت به سایر کالا ها باعث شد امسال خیلی از سرمایه دارها که شغل دیگری دارند برنج ایرانی بخرند. این موضوع تقاضا را افزایش داد و در نتیجه قیمت برنج ایرانی را بالا برد.
اما تمام این افزایش ها تا آذر ماه ادامه داشت و از اوایل دی ماه تقاضا کمتر شد و قیمت برنج هاشمی کمی عقب نشست و قیمت ها به چیزی که امروز در جدول مشاهده کردید رسید.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی گیلان 99

در سال 99 قیمت برنج هاشمی گیلان از برنج هاشمی مازندران که به طارم هاشمی نیز معروف است بالاتر بود. این اتفاق عجیبی نیست. به دلیل بازارپسندی بیشتر برنج هاشمی گیلان همیشه گران تر از برنج طارم هاشمی مازندران است.
البته قیمت برنج هاشمی گیلان در سال 99 به دلیل آسیب دیدن بسیاری از شالیزار ها در فصل برداشت کمی بالا رفت. این آسیب دیدن ناشی از بارنذگی بود. فلذا سبب شد ظاهر برنج برای زیبا شدن نیاز به سورت حساس داشته باشد.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک 99

وقتی از برنج درجه یک حرف میزنیم یعنی هیچگونه شکسته، شکم سفید و دانه حط و خال دار و نا منظمی درون برنج نباشد. برنج باید بسیار حساس و با وسواس سورت و بوجار شود.
از آنجایی که در سال 99 در زمان برداشت برنج هاشمی بارش باران به محصول آسیب زد وقتی برنج را بوجار و سورت لوکس می کنیم ضایعات زیادی از آن میریزد. این موضوع باعث می شود برنج هاشمی درجه یک با کیفیت های پایینش اختلاف قیمت زیادی داشته باشد.

14 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    بسیار ممنوم اولا از اطلاعات عالی تون که تا به حال نمی دانستم
    ثانیا از صداقتتون در ارائه محصولاتتون
    ثالثا از اینکه به صورت خرده فروشی هم برنج مرغوب ارائه میکنید
    رابعا به خاطر ارسال رایگانتون
    خامسا به خاطر باحال بودنتون و حلال خور بودنتان
    خدا روزیتون رو زیاد کنه و برکت بده انشالله
    ممنونم

    پاسخ
  • اطلاعات مفیدی بود .ممنون ولی بنده متوجه نشدم کی موقع خرید برنج ارزونه.

    پاسخ
    • سلام – معمولا در فصل برداشت هر برنج – به طور کلی برداشت برنج های شمال از اوایل مرداد آغاز می شود

      پاسخ
  • با سلام و عرض خسته نباشید خدمت جنابعالی و همکارای محترمتون.عرض به خدمت عالی که مطالب فوق العاده با اهمیتی گذاشتین و جاداره تشکر ویژه بابت حسن نیت و کار درستتون بکنیم.فقط یه مطلب اینکه اگر بتونین توی توضیحاتتون برنجهارو به صورت تصویر در باب مقایسه نشون بدین محشر میشه.ارادتمند.

    پاسخ
    • Admin saalaar
      می 27, 2021 7:32 ب.ظ

      سلام
      ان شاء الله بزودی این ساختار فراهم میشه.

      پاسخ
      • سلام. وقت شما بخیر
        از اطلاعتون بسیارخوبی درمورد انواع برنج ها متشکرم
        میخواستم همکاری در فروش با مجموعه شما داشته باشم
        لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی در این زمینه یک شماره فعال معرفی بفرمایید متشکرم

        پاسخ
        • سلام
          شماره تماس به صورت شناور در تمام قسمت های سایت وجود دارد.
          همچنین در قسمت تماس با ما اطلاعات تماس به صورت کامل درج شده است.

          پاسخ
  • با تشکر از شما و تیم خوب دانه سالار

    پاسخ
  • سپاس از راهنمایی.
    علیرضا از سنقر

    پاسخ
  • سلام/ممنون از راهنمایتان

    پاسخ
  • سلام . ممنون از توضیحات کاملتون. فقط من متوجه یه موضوع نشدم. یه جا فرمودین هاشمی گرم عطر بیشتری نسبت به هاشمی سرد داره ولی بعدش اشاره کردین هاشمی سرد بیشترین عطر رو بین همه برنجها داره. درضمن من ساکن لنگرودم و پدر و پدر خانومم زمین شالی دارن و سالیانه به ما برنج تازه میدن ولی ما همیشه چندین کیلو اضافه میاریم. برای فروشش میشه راهنمایی بفرمایید. مرسی

    پاسخ
    • سلام عطر برنج خیلی به سرد و گرمش ربط نداره
      شرایط آب و هوا و نحوه کاشت و داشت و برداشت بیشترین تاثیر رو داره
      میتونید بین دوستان تون فروش خرده داشته باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید