قیمت برنج هاشمی درجه یک که محصول سال 99 است و از شالیزار های گیلان برداشت شده است را در جدول زیر ببینید و در ادامه نکاتی تجاری و علمی از برنج هاشمی یاد بگیرید.

[price_list]

قیمت برنج هاشمی امروز

قیمت برنج هاشمی امروز را در جدول بالا دیدید حال فیلم زیر را ببینید تا یکی از راه هایی که برای خرید برنج هاشمی درجه یک به شما کمک می کند را یاد بگیرید و بتوانید مثل حرفه ای ها برنج بخرید.

قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه

این نکته را بدانید که قرار نیست برنج هاشمی که در آستانه اشرفیه تولید شده است حتما از برنج سایر نقاط با کیفیت تر باشد. کیفیت برنج هاشمی در هر نقطه از استان گیلان که کشت شود به کشاورزی که آن برنج را کشت کرده است و کارخانه شالی کوبی که آن برنج را تولید و فرآوری می کند بستگی دارد.

در واقع کشاورز و کیفیت کار او در مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت کیفیت شالی را رقم میزند و کارخانه شالی کوبی وقتی شالی را خشک می کند، آن را پوست می کند و پس از سفید کردن آن را بوجار و سورت می کند نقش اساسی در کیفیت برنج دارند.

خرید برنج هاشمی درجه یک اصل گیلان

برای اینکه بتوانید برنج هاشمی درجه یک و اصل بخرید در هنگام معامله به نکات زیر توجه کنید:

  • به شالی کارخانه نگاهی بیندازید.
  • یکدست بودن دانه ها را چک کنید.
  • شکم سفید نداشتن بار را بررسی کنید.
  • حتما در ابتدا برنج را پخت کنید.
  • دقت کنید برنج قلوه (دانه تپل) نداشته باشد.
  • بار عاری از دانه های خال دار باشد.

فروش برنج هاشمی درجه 1 گیلان

برای برنج هاشمی درجه 1 گیلان فروشندگان مختلفی وجود دارند که آن ها را برایتان نام می بریم.

  • کشاورزان
  • کارخانه های شالی کوبی
  • بکنداران
  • تبدیل گر ها و تجار شالی
  • واسطه های محلی

خرید مستقیم برنج از کشاورز

وقتی شما برنج را به صورت مستقیم از کشاورز تهیه نمایید ممکن است خریدتان را با قیمت مناسبی انجام داده باشید اما خرید کردن از کشاورزان معایبی نیز به همراه دارد.

هر کشاورز حجم محدودی برنج دارد و اگر شما نیاز داشته باشید که در تمام طول سال محصولی با کیفیت یکسان تهیه نمایید این امر برایتان ممکن نخواهد بود و باید مدام در این روستا و آن روستا به دنبال کشاورزی بگردید که برنج برای فروش داشته باشد و نمی توانید کیفیت را در کسب و کارتان ثابت نگه دارید.

معمولا کشاورزان برنج خود را کامل الک نمی زنند و بوجار عالی و سورت تمیز انجام نمی دهند و با بسته بندی های شیک و بازار پسند نیز آشنایی چندانی ندارند به همین دلیل برنج را با گونی های 80 کیلویی می فروشند که این موضوعات ظاهری اصلا برای مشتریان و مصرف کنندگان برنج خوشایند نیست.

خرید عمده برنج هاشمی

اگر خواستید برنج هاشمی را به صورت عمده از آستانه اشرفیه تهیه نمایید دقت کنید که برنج تولید شده در این شهر قد کوتاه تری نسبت به هاشمی سایر شهر ها دارد و به دلیل سفید بودن رنگ دانه هایش در میان مشتریان شهره شده است.

برنج هاشمی مناطق شرقی گیلان و برنج هاشمی تالش عطردار هستند و رنگی متمایل به کرم دارند که به روغنی مشهور است و بخاطر عطری که دارند مشتریان زیادی در بازار دوست دارند برنج این مناطق را بخرند.

برنج هاشمی که در رشت و سایر نواحی مرکزی استان گیلان کشت می شود از نوع برنج هاشمی سرد است که ویژگی بارز آن استخوانی بودن دانه ها و طعم بسیار عالی است. برنج هاشمی تولید شده در نواحی مرکزی استان گیلان پخت مجلسی دارد و این اصلی ترین دلیل محبوبیت این محصول است.

خرید عمده برنج هاشمی

خرید عمده برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی با برنج هاشمی فرق دارد و در مازندران کشت و تولید می گردد. نکاتی که طارم هاشمی و هاشمی را از یکدیگر متمایز می سازند عبارتند از:

  • هاشمی دانه های کشیده تری دارد.
  • زیبایی ظاهری طارم هاشمی به پای هاشمی نمی رسد.
  • طارم هاشمی کمی عطر دار تر از هاشمی است.
  • پخت هاشمی بهتر از طارم هاشمی است.
  • هاشمی نرم تر، لذیذ تر و مجلسی تر از طارم هاشمی است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک

از آنجایی که برنج فجر خیلی عطر دار نیست و فقط ماندگاری پس از پخت خوبی دارد عده زیادی از رستوران دار ها و یا صاحبان تالار های پذیرایی و به طور کلی کسانی که پخت و پز غذای برنجی به صورت عمده انجام می دهند قیمت برنج هاشمی درجه یک را نیز جویا می شوند تا با مقایسه اختلاف قیمت این دو برنج بسنجند که کدامیک برای کارشان بیشتر ارزش دارد و خرید کدام گزینه ارزنده تر و به صرفه تر است.

البته همیشه برنج هاشمی گران تر از فجر است اما گاهی اوقات که بازار داغ باشد مثل ایام شب عید این اتفاق رخ می دهد که اختلاف قیمت این دو برنج کم می شود و زمانی که هاشمی تنها کیلویی هزار تا دو هزار تومن از فجر گران تر باشد مشتریان برنج های رستورانی ترجیح می دهند به جای فجر برنج هاشمی بخرند زیرا بسیار عطردار و لذیذ است و سبب می شود مشتریان رستوران یا تالار رضایت بیشتری داشته باشند.

اما معمولا در ایامی مثل فصل برداشت محصول که اواخر تابستان است و برنج فراوان است و در ماه های آذر و دی که بازار برنج کمی خواب است برنج فجر با قیمت واقعی خود معامله می شود که از هاشمی بسیار ارزان تر است و در نتیجه مشتریان فجر سراغ خرید هاشمی نمی روند. و این موضوع سبب می شود نرخ برنج هاشمی نیز نوسان زیادی نداشته باشد و حجمه و تقاضای خارج از عرف برای خرید این برنج به وجود نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید