قیمت انواع برنج ایرانی در سال 99 و قیمت برنج ایرانی امروز را می توانید در جدول زیر ببینید. این قیمت ها مربوط به عمده فروشی است.

[price_list]

قیمت برنج ایرانی

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 99

اوایل سال 99 زمانی بود که قیمت برنج های ایرانی به تدریج افزایش یافت و این موضوع سبب شده تا عده زیادی از افرادی که برنج در انبار داشتند به فکر نگه داشتن برنج و نفروختن باشند.
زیرا می دیدند که قیمت برنج هر هفته افزایش می یابد و دوست داشتند که برنج خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند اما به یکباره ورق برگشت و همه چیز در بازار تغییر کرد.

قیمت برنج هاشمی

از اواخر خرداد 99 هرچه به زمان برداشت برنج تازه نزدیک شدیم استقبال از خرید برنج ایرانی تولید 98 کم شد و بازار برای خرید برنج دست نگه داشت و قیمت برنج های ایرانی حالت ثابت و بعضا نزولی پیدا کرد.
در این میان برنج های پر محصول که در اواسط سال 98 به شدت ارزان شده بودند نیز قیمت شان به کلی بالا رفت و چون برنج خارجی در بازار کم شد برنج ایرانی ارزان خوب فروش رفت
کار به جایی رسید که برخی از ارقام برنج ایرانی مثل برنج فجر که رقیب برنج های پاکستانی نیز بودند قیمت شان به 19000 تومن هم برسد و بازارشان خیلی داغ باشد.

قیمت برنج هاشمی

اما رفته رفته با نزدیک شدن به فصل برداشت برنج تازه قیمت ها حالت افزایشی را از دست می دهند و معمولا کسبه و مردم منتظر می مانند که برنج برداشت شود تا در زمان فراوانی محصول با قیمت مناسب خریدشان را انجام دهند.
ما نیز مثل شما امیدواریم در سال 99 اتفاقات خاص مثل افزایش قیمت ارز و یا سوخت رخ ندهد و قیمت برنج ایرانی ثبات نسبی داشته باشد تا همه در آرامش کاسبی کنند.

قیمت برنج هاشمی

به هر حال وضعیت قیمت برنج ایرانی در هر زمانی هر حالتی که داشته باشد ما با انتشار جدول قیمت به روز به صورت مداوم فعالان حوزه برنج را از مزنه بازار مطلع می کنیم تا در معاملات شان هوشیاری و آگاهی لازم را داشته باشند.

قیمت برنج هاشمی سال 99

در بازار برنج وقتی قیمت ارقام مشخص می شود که برنج هاشمی برداشت شود و وقتی بین کارخانه داران و تجار بزرگ این برنج معامله شد قیمت آن در می آید.
وقتی قیمت برنج هاشمی در آمد سایر برنج ها هم بر اساس آن قیمت گذاری می شود و در روز هایی که بازار روال عادی خود را پشت سر می گذارد این منطقی ترین و مرسوم ترین روش قیمت گذاری است.
در بین برنج های ایرانی آن هایی که از هاشمی با کیفیت تر هستند قیمت شان گران تر می شود و آن هایی که کیفیت کمتری دارند به همان نسبت قیمت شان نیز کمتر می شود.

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی 99

قیمت برنج علی کاظمی مثل سال های گذشته در سال 99 نیز نزدیک به هاشمی است به شرطی که تمیز و کم شکسته باشد و خوب بوجار و الک شده باشد.
همچنین نمونه های زیادی از برنج علی کاظمی در بازار موجود است که شکسته زیاد دارد و چون به صورت کارخانه ای و بدون سورت و بوجار معامله می شود قیمت پایین تری نسبت به هاشمی دارد.

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 99

قیمت برنج ایرانی امروز

قیمت برنج ایرانی در سال هایی که محصول کیفیت خوبی داشته باشد و برداشت محصول فراوان باشد پایین است و در چنین سال هایی مرداد ماه و شهریور ماه بهترین زمان خریدن برنج ایرانی است.
اما در سال هایی که شالیزار ها کم محصول بدهند و کیفیت برنج مطلوب نباشد قیمت برنج ایرانی بالا می رود. مخصوصا کسانی که در چنین سالی هایی برنج شان کمی با کیفیت باشد قیمت های بالایی به مشتری می دهند.

قیمت برنج هاشمی
خوب بودن کیفیت محصول و حجم تولید به دو عامل اصلی بستگی دارد که یکی مناسب بودن شرایط دمای هوا و دیگری مقدار فراوانی آب است. مخصوصا برنج هایی مثل هاشمی و صدری به شدت به آب نیاز دارند.
در سال 99 آب و هوا اصلا با کشاورزان یاری نکرد و بارش باران در فصل برداشت سبب شد برنج ایرانی خوب در بازار خیلی کم باشد و برنج های خوب هر روز افزایش قیمت داشته باشند.

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 99

قیمت برنج دم سیاه

قیمت برنج دمسیاه در سال 99 مداوم رو به افزایش است زیرا هر نمونه جدیدی از شالی آن که تبدیل به برنج می شود از نمونه های قبلی بیشتر شکسته می دهد.
وقتی شکسته ها جدا شوند و برنج خوب سورت شود ضایعاتش زیاد شده و در نتیجه نمونه های لوکس برنج دم سیاه بسیار کم بوده و مدام افزایش قیمت دارند.

قیمت برنج شمال

قیمت برنج هاشمی رودسر

این روز ها در رودسر بیشتر برنج گیلانه کشت می کنند و برنج هاشمی رودسر نیز تفاوت کیفی چندانی با سایر نمونه های استان گیلان ندارد و همچنین قیمت آن از سایر نمونه ها بالاتر نیست.
برنج هاشمی هر جایی که کشت شود نیاز است کشاورزی با سلیقه یک شالی مرغوب از آن به عمل آورده و برداشت کند و کارخانه داری با سلیقه این شالی مرغوب را تبدیل به برنج لوکس و با کیفیت کند.

قیمت برنج ایرانی

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

برنج فجر که برای جلب توجه مشتری نام طارم فجر هم روی آن می گذارند یکی از ارقام ارزان قیمت برنج ایرانی است که به نسبت قیمتش کیفیت مطلوبی دارد و این موضوع سبب شده بسیار پر فروش باشد.
با توجه به این که برنج فجر در هر سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان تولید می شود و تولیدات هر استان کیفیت متفاوتی دارد دامنه قیمت این برنج کمی گسترده است.

قیمت برنج ایرانی

قیمت روز برنج ایرانی

از آن جایی که برنج یک کالای مصرفی است که هر روز مورد نیاز مردم بوده و مداوم خرید و فروش می شود قیمت آن تحت تاثیر مسائل زیادی قرار می گیرد و اتفاقات روزمره روی قیمت آن تاثیر گذار است.
به هر حال قیمت برنج ایرانی تحت تاثیر هر اتفاقی هرچقدر که تغییر داشته باشد ما آن را به صورت بروزرسانی شده و در یک جدول مرتب و منظم در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم.
چون وقتی یک فروشگاه دار از ما برنج خرید می کند باید هر روز قیمت ها را بداند که اگر نرخ بالا رفت ضرر نکند و کاهش و یا افزایش قیمت ها را در فروش روزانه خود لحاظ کند.

قیمت برنج ایرانی

قیمت برنج طارم

از آن جایی که برنج هاشمی کشت شده در گیلان با برنج طارم مازندران متفاوت است و قیمت بالاتری دارد همیشه در در مورد نرخ این دو برنج جداگانه صحبت می شود.
برنج طارم از نظر کیفیت به هاشمی نزدیک است و قیمت آن هم به هاشمی نزدیک است البته طارم انواع ارزان قیمت و ضعیف هم دارد اما بهترین نوع آن طارم فریدونکنار است که کیفیت و قیمتی نزدیک به برنج هاشمی گیلان دارد.

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 99

همچنین برنج هاشمی گیلان خالص و واقعی بسیار مشتری پسند است و هیچ مصرف کننده برنجی در ایران نیست که از این برنج خوشش نیاید پس یک فروشگاه برنج حتما باید آن را داشته باشد.
به همین دلیل ما مداوم قیمت بروز شده این برنج را برای فروشگاه داران قرار می دهیم تا برای خریدن آن از شمال مزنه دست شان باشد و برای فروختن آن هم بدانند که قیمت آن در چه سطحی است و بی اطلاع از بازار نباشند.

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج عطری ایرانی که در عین حال گرانترین برنج ایرانی نیز است در استان گیلان کاشته می شود و نام آن صدری دم سیاه است که خود دو نوع سرد و گرم دارد که نوع سرد آن قد بلندتر است.
این رقم بهترین برنج گیلان و ایران است که در بخش های اطراف رشت کاشته می شود. و هرساله مقدار کمی از آن تولید شده و روانه بازار می شود و به راحتی به دست هرکسی نمیرسد.

کاشتن صدری برای کشاورز مشقت زیادی به همراه دارد. زیرا برنج حساسی بوده و نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد. کمی بی دقتی از جانب کشاورز و یا کمی ناسازگاری آب و هوا می تواند محصول درون شالیزار را نابود کند.
اصلی ترین دلیل که موجب شده صدری دم سیاه ارزشمند شمرده شود این است که اصلا به معده فشار نمی آورد. سبکی و خوش خوراکی اش واقعا بی نظیر است.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام ، سال نو شما مبارک،من میخوام مغازه برنج فروشی در قزوین باز کنم، از چند کیلو شروع کنم.ممنونم

    پاسخ
    • سلام باید سرمایه ای که دارید بررسی بشه و منطقه ای که مغازه تون توش واقع شده و وضعیت اقتصادی مردم اون منطقه

      پاسخ
  • سلام ، من ۱۰تن برنج ایرانی ممتاز میخوام با قیمت مناسب برا خرم آباد،چطوری میتونین برامون جور کنین؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید