قیمت برنج صدری دم سیاه در جدول زیر قرار دارد و به صورت مداوم بروزرسانی می شود تا مشتریانی که قصد خرید این برنج استخوانی و اعلا را دارند و می خواهند بهترین برنج گیلان که برترین برنج دنیا نیز است را مصرف کنند از نرخ روزش مطلع باشند.

صدری دمسیاه ممتاز گیلان165000
صدری زرد دُم ممتاز گیلان150000

قیمت برنج دم سیاه آستانه اشرفیه

در بازار ایران یکی از برنج هایی که با بالاترین قیمت به دست مردم می رسد و از همه ی برنج های گران تر است صدری دم سیاه است و معمولا اینگونه برای مردم جا افتاده است که برنج صدری دم سیاه آستانه اشرفیه بسیار اعلا است.
این برنج بهترین کیفیت را در میان سایر برنج های ایرانی دارد اما این در حالی است که بیشترین مقدار برنج صدری در شهر های کوچکی مثل کوچصفهان کشت می شود که بین رشت و آستانه هستند و در خود آستانه اصلا دمسیاه کشت نمی شود.

قیمت برنج دم سیاه

بیشتر کشاورزان آستانه اشرفیه برنج هاشمی و برنج جمشیدی کشت می کنند اما این شهرت یافتن و نسبت دادن برنج صدری به آستانه از آنجا رخ داده است که آستانه محل عبور و مرور بسیاری از مسافران برای سفر از رشت به لاهیجان بوده است.
تجار و برنج فروشان آستانه نیز در هنگام عرضه برنج دم سیاه این برنج را به آستانه نسبت داده اند و این موضوع رفته رفته در میان مردم جا افتاد و امروزه همه فکر می کنند که دم سیاه در آستانه تولید می شود.

قیمت برنج دم سیاه

همچنین با توجه به اینکه آستانه اشرفیه توریستی و مسافر خیز است قیمت همه ی برنج ها در این شهر بالاتر از سایر شهر های استان گیلان است و در آستانه اشرفیه فقط چند تاجر و عرضه کننده برنج خوشنام و صادق مشغول به فعالیت هستند.
در آستانه نیز همانند سایر شهر های شمالی که بازار برنج دارند در کنار این تعداد محدود تجار درستکار تعداد زیادی تاجر متقلب که برنج مخلوط می فروشند مشغول به فعالیت هستند.

قیمت برنج دم سیاه

قیمت برنج دم سیاه مینودشت گلستان

خوشنام بودن دم سیاه موجب شده از نام این برنج سوء استفاده های زیادی شود به طوری که در هر منطقه از ایران که برنجی استخوانی کشت می کنند اگر کمی عطر داشته باشد نام دم سیاه روی آن می گذارند.
این اتفاق در مینودشت استان گلستان نیز رخ داده است به طوری که برنجی در این منطقه کشت و تولید می شود که در واقع نام اصلی رقم آن نوک سیاه است و از نظر طعم و عطر هرگز به پای دم سیاه نمی رسد.
ولی برخی از تجار برنج و شالی برای اینکه بتوانند بهتر و با قیمت بیشتر این برنج را به فروش برسانند اسم برنج دم سیاه مینودشت روی آن گذاشته اند.

[av_promobox button=’yes’ label=’مشاهده محصولات’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ box_color=” box_custom_font=’#ffffff’ box_custom_bg=’#444444′ box_custom_border=’#333333′ label_display=” link=’manually,https://berenjhashemi.com/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa/’ link_target=” id=” custom_class=” av_uid=’av-b60pg’ admin_preview_bg=”] با سایر برنج های ما آشنا شوید.
[/av_promobox]

به طور کلی برنج نوک سیاه که با نام دم سیاه مینودشت شناخته می شود برنجی است که از نظر کیفیت به پای برنج هاشمی گیلان نیز نمی رسد و عطر طعم آن از هاشمی هم کمتر است و اصلا با دم سیاه گیلان قابل مقایسه نیست.
در نتیجه قیمت آن همیشه پایین تر از هاشمی است و این موضوع سبب شده برخی از تجار و کارخانه داران گیلان نیز شالی این برنج را از گلستان به گیلان بیاورند.
این شالی ها پس تبدیل شدن به برنج به جای برنج هاشمی و دم سیاه گیلان به مردم فروخته می شود که این یک حرکت سودجویانه بوده و تقلب محض است.

برنج دم سیاه چیست

برای بسیاری از مردم جای سوال است که برنج دم سیاه چیست و چرا اینگونه نام گذاری شده است و هرچه متن در اینترنت می خوانند و یا از فعالان حوزه برنج سوال می پرسند باز هم به صورت کامل و شفاف به جواب واضحی نمی رسند.
اما در فیلم بالا ما با نمایش برنج دم سیاه درون شالیزار و توضیحات کامل و جامع شما را به پاسخ همه ی سوالاتی که داشته اید رسانده ایم پس این فیلم را حتما با دقت کامل ببینید.

قیمت برنج صدری

برنج دم سیاه بهتره یا هاشمی

اگر چه برنج هاشمی یکی از ارقام باکیفیت در میان برنج های ایرانی است اما تفاوت های محسوسی میان برنج هاشمی و دم سیاه وجود دارد که با پختن و خوردن متوجه آن می شوید.
حتی اگر مصرف کننده یک فرد برنج شناس هم نباشد متوجه می شود که برنج دم سیاه بسیار خوش خوراک تر و خوش مزه تر از برنج هاشمی است و این خوش مزگی به حدی است که مصرف کننده از خوردن برنج بدون خورشت لذت می برد.

همچنین از نظر قد کشیدن و استخوانی بودن هیچ برنجی در ایران بهتر از دم سیاه نیست و هاشمی با اینکه برنجی با کیفیت و خوش پخت و مجلسی است اما باز هم به پای دم سیاه نمی رسد.
این موضوع سبب شده آن دسته از مصرف کنندگان برنج ایرانی که سلیقه ای خاص و سخت دارند فقط برنج صدری دم سیاه مصرف نمایند و مصرف مداوم این برنج برای آن ها حالتی ایجاد می کند که هیچ برنج دیگری را قبول نمی کنند.

از نظر عطر نیز برنج دم سیاه بسیار قوی تر از هاشمی و سایر برنج های ایرانی است و این برتری در تمام فاکتور ها باعث شده قیمت برنج دم سیاه نیز از همه ی برنج های ایرانی بالا تر باشد.
همچنین تفاوت قیمت برنج هاشمی و دم سیاه بسیار چشمگیر است که این تفاوت قیمت ها در جدول کاملا قابل ملاحظه است و به هیچ عنوان این موضوع سبب نمی شود که مشتریان دم سیاه سراغ مصرف برنج دیگری بروند زیرا سبک و زود هضم بودن این برنج بسیار ارزنده است.

برنج دمسیاه گیلان

برنج دمسیاه گیلان

به طور کلی بهترین کیفیت برنج دمسیاه در استان گیلان در روستاهایی کشت می شود که از توابع شهر های رشت، خمام و کوچصفهان هستند و بهتر و زودتر در بازار به فروش می رسند.
به این دلیل که دم سیاه کشت شده در این مناطق استخوانی تر و عطردار تر از دم سیاه کشت شده در سایر مناطق است بسیار معروف شده و قیمتش هم از برنج دمسیاه سایر مناطق گیلان بالاتر است.

دو دلیل اصلی سبب می شود که دمسیاه کشت شده در مناطقی که گفتیم دانه بلند تر باشد و عطر بیشتری داشته باشد دلیل اول این است که برنج دمسیاه دو نوع سرد و گرم دارد که صدری دمسیاه سرد دانه بلند تر بوده و عطر بیشتری دارد.
دلیل دوم این است که در مناطقی که گفتیم نشاء برنج با فاصله انجام می شود و این موضوع سبب مشود وقتی خوشه بزرگ شود فضای کافی برای رشد داشته باشد و به اندازه کافی از گل و آب تغذیه کند.

در استان گیلان فقط در اطراف رشت، خمام و کوچپصفهان برنج دمسیاه کشت نمی شود و در مناطق دیگری مثل شفت، ماسال و جاده ماسوله نیز برنج دمسیاه میکارند اما با این تفاوت که عطر کمتر و دانه های کوتاه تر دارد.
این موضوع ناشی از کشت نوع برنج گرم دمسیاه و یا نزدیک و با فاصله کم نشاء کردن است. البته دمسیاه گرم با اینکه از نوع سرد ضعیف تر است باز هم کیفیت برتری به نسبت برنج هایی مثل هاشمی، طارم و یا علی کاظمی دارد.

قیمت برنج دم سیاه

بهترین برنج ایرانی

برنج دم سیاه آنقدر خوب است که وقتی پخته شده اش را سر سفره جلوی یک نوجوان کم تجربه هم بگذارید متوجه می شود که این برنج با سایر برنج هایی که تا کنون مصرف می کرده است تفاوتی دارد و طور دیگه ای قد کشیده است و همچنین در هضم سبک تر است و کوچک ترین سنگینی برای دستگاه گوارشی ایجاد نمی کند و تمام این ویژگی های بارز سبب شده همگان به راحتی تشخیص دهند که صدری دم سیاه بهترین برنج ایرانی است.

اما متاسفانه در اکثر شهر های ایران این برنج برای مردم دسترس پذیر نیست و بیشتر فروشگاه دار ها سایر برنج های متفرقه را در کیسه هایی که فقط نام دم سیاه روی آن چاپ شده است می ریزند و با قیمت هایی غیر واقعی به مردم عرضه می کنند اما اگر فرد مصرف کننده فقط یکبار در عمرش دم سیاه خورده باشد با خوردن سایر برنج ها متوجه می شود که چیزی که به او فروخته شده است واقعا دم سیاه نیست زیرا سبکی و خوش هضمی دم سیاه مثال زدنی نیست.

این فاکتور های مثبت سبب می شود آن دسته از برنج خور هایی که پخت، سبکی، خوش خوراکی و عطر ملایم برایشان اهمیت دارد برنج دم سیاه را بهترین برنج ایرانی بدانند و جالب است بدانید دم سیاه خور ها هیچ وقت برنج دیگری مصرف نمی کنند و اگر بخواهیم ساده برایتان مثال بزنیم باید بگوییم کسی که بنز بنشیند رانندگی با مزدا 3 را هم نمی پذیرد.

قیمت برنج دم سیاه

قیمت برنج دودی

اکثر افرادی که به دنبال خریدن و مصرف کردن برنج دم سیاه هستند در واقع برنج خور های اصیل و قدیمی هستند که بسیار برای برنجی که مصرف می کنند اهمیت قائل می شوند و این برنج خور های اصیل معمولا برنج دودی نیز استفاده می کنند به همین دلیل ما در جدول قیمت هایمان قیمت برنج دودی دم سیاه و سایر ارقام برنج دودی را نیز قرار داده ایم تا در صورت نیاز از اوضاع و احوال آن نیز مطلع باشید.

از قدیم الایام برنج دودی گیلان با رقم دم سیاه معروف بوده و آن هنگام که هنو در شالیزار های شمال برنج هاشمی کشت نمیشده است اکثر کشاورزان برنج دم سیاه می کاشتند و به همین دلیل است که برنج دمسیاه دودی بسیار مشهور است و به نوعی برای مصرف کنندگاه برنج ایرانی نوستالوژیک و خاطره انگیز شده است و هنوز طرفداران خاص خود را دارد.

اما متاسفانه این طرفداران پر و پا قرص این روز ها نمی توانند به راحتی برنج دودی دم سیاه را پیدا کنند زیرا هم بسیار کم تولید می شود و هم چون قیمتش از تمامی برنج های ایرانی بالاتر است مغازه های برنج فروشی و فروشگاه ها خیلی روی این برنج سرمایه نمی گذارند و ترجیح می دهند برنج های ارزان قیمت و کیفیت پایین را عرضه کنند فلذا برای تهیه برنج دم سیاه دودی مرغوب و ایل می توانید با بخش فروش ما تماس بگیرید و درخواست دهید تا هر مقداری که می خواهید برای شما ارسال نمایند.

قیمت برنج دم سیاه

بهترین برنج شمال مربوط به کدام شهر است

عده ای فکر می کنند یک شهر خاص در شمال وجود دارد که حتما هر برنجی که در آنجا کشت می شود خوب و مرغوب است و یا اینکه کیفیت برنج فقط به شهر محل کشت آن وابسته است در حالی که دو عامل بسیار مهم تر هم هستند که در کیفیت برنج تاثیر بسیار زیادی دارند و باید به آن ها دقت شود.

اولین و مهم ترین عامل کشاورزی است که برنج را کشت می کند. اگر در یک شهر با زمین حاصل خیز و آب و هوای عالی که برنجش معروف است یک کشاورز بی سلیقه برنج تولید کند و در مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج دقت لازم را به خرج ندهد محصولش بی کیفیت خواهد بود و شهر مورد نظر در چنین موردی قادر به معجزه کردن نیست.

پس از کشاورز نیز کارخانه شالیکوبی که قرار است شالی برداشت شده از زمین را به برنج تبدیل کند نقش بسیار مهمی در کیفیت برنج دارد زیرا خشک کردن شالی و پوست کندن آن نکات بسیار زیادی داشته و نیاز به تجربه فراوان دارد و همچنین ماشین آلات کارخانه بایستی از سطح فنی بالایی برخوردار باشند تا بتوان در آن کارخانه برنج با کیفیت تولید کرد.

قیمت برنج دم سیاه مینودشت

 

قیمت برنج دم سیاه مینودشت

در کنار برنج فجر سوزنی گرگان در استان گلستان یک برنج معروف دیگر نیز تولید می شود که به آن برنج دم سیاه مینودشت نیز می گویند که این برنج از نظر کیفیتی به پای هاشمی نیز نمی رسد و با آن برنج معروف گیلان که صدری دم سیاه نام دارد متفاوت است و از نظر قیمت تقریبا با هاشمی در یک رنج قرار دارد و بیشتر در همان منطقه مینودشت توسط کشاورزان کشت و تولید می گردد.

با اینکه دم سیاه مینودشت گران قیمت تر از فجر است اما به دلیل عطر بیشتری که دارد و ظاهر یکدست تر و بهترش و با توجه به یکسان بودن قد دانه های این دو برنج برخی از مشتریان برنج فجر زمانی که نیاز به کیفیت بهتر داشته باشند سراغ خریدن برنج دم سیاه مینودشت نیز می روند و این برنج محلی استان گلستان را به جای فجر استفاده می نمایند تا از مزایای آن بهره ببرند.

برنج دم سیاه مینودشت معمولا در اواخر تابستان برداشت می شود و قیمت آن نیز در همین بازه زمانی مشخص می شود و اگر شرایط بازار بدون نواسان باشد معمولا قیمت این برنج تا بهمن ماه تغییر نمی کند و پس از آن نیز مثل همه ی اجناس دیگر که تحت تاثیر بازار شب عید افزایش قیمت دارند قیمت این برنج نیز در اسفند ماه مقداری بالا می رود و با توجه به حجم تولید کمی که دارد معمولا بعد از عید دیگر در بازار و انبار ها موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید