قیمت برنج علی کاظمی درجه یک

قیمت برنج علی کاظمی را در جدول زیر ببینید. در ادامه متوجه می شوید برنج علی کاظمی بهتره یا هاشمی تا برای خرید برنج علی کاظمی تصمیم بگیرید.

علی کاظمی گیلان ممتاز125000

قیمت برنج علی کاظمی 99

در سال 99 قیمت برنج علی کاظمی با قیمت برنج هاشمی یکسان شد. با اینکه برنج علی کاظمی یک رقم مرغوب است اما سخت خرید و فروش می شود. به همین دلیل کشاورزان کمتری این برنج را می کارند.
کاسته شدن تعداد کشاورزان دلیل اصلی افزایش قیمت این برنج است. البته علی کاظمی برنج حساسی است. حساسیت شدید به آب و هوا یکی دیگر از دلایل کشاورزان برای کشت کمتر این برنج است.

برنج علی کاظمی

برنج علی کاظمی کیلویی چنده

در جدول قیمت روز برنج علی کاظمی قرار دارد. این قیمت برای فروش عمده است. چون برنج خوب سخت دست مردم میرسد ما حاضریم با همین قیمت عمده، فروش خرده نیز انجام دهیم.

برنج علی کاظمی بهتره یا هاشمی

اینکه هاشمی بهتر است یا علی کاظمی، کاملا سلیقه ای است. اگر برنج با پخت مجلسی دوست دارید هاشمی بهتر است. اگر دنبال عطر و مزه هستید علی کاظمی بهتر است.
هاشمی استخوانی تر از علی کاظمی است. علی کاظمی خوش خوراک تر است. این نکات را بدانید و با توجه به سلیقه خودتان تصمیم بگیرید که برنج علی کاظمی بهتره یا هاشمی

برنج علی کاظمی

تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی

معمولا افرادی که به دنبال خریدن و مصرف کردن بهترین برنج ایرانی هستند پس از کمی بررسی و آشنا شدن با دو نوع از برنج های خوب گیلان با نام هاشمی و علی کاظمی برایشان جالب می شود که تفاوت این دو را بدانند تا با بررسی جوانب بتوانند از بین این دو یکی را انتخاب نمایند از این رو بر این شدیم تا تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی را به زبان ساده برایتان بیان کنیم.

وقتی این دو برنج را پخت کنید متوجه می شوید که هاشمی بهتر قد می کشد و استخوانی تر است و از این رو یک برنج مجلسی به حساب می آید اما علی کاظمی قد کوتاه تری دارد و دانه هایش تپل تر هستند اما عطر بیشتری نسبت به هاشمی دارد و مزه اش دل نشین تر است از این رو برای مصارف روز مره برنجی بسیار عالی است.

همچنین کسانی که مغازه برنج فروشی دارند حتما بایستی تفاوت برنج علی کاظمی و هاشمی را بدانند تا وقتی مشتری از آن ها سوال می پرسد با تخصص کامل بتوانند به مشتری مشاوره دهند از این رو باید مطلع باشند که برنج علی کاظمی از نظر زیبایی ظاهری به پای هاشمی نمی رسد و نمی توان شکسته این برنج را کامل صفر کرد در نتیجه در بهترین حالت هم که بوجار شود مقدار ناچیزی شکست خواهد داشت و از نظر زیبایی ظاهری به پای هاشمی نمی رسد و با طارم در یک سطح قرار دارد.

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی 98

با یک نگاه سطحی به جدول قیمت ها در می یابید که برنج علی کاظمی قیمت کمتری نسبت به برنج هاشمی دارد و این موضوع در تمام سال ها پا برجاست و فقط مختص سال 98 نیست.
از این رو یک فروشگاه دار حرفه ای باید سلیقه مشتریان خود را بسنجد و آن هایی که برنج علی کاظمی نظرشان را جلب می کند و توان خریدن هاشمی را ندارند به سادگی تبدیل به مشتریان ثابت خود کند.

البته در سال 98 برنج علی کاظمی توسط کشاورزان کم کشت شده و اکثر بارهای موجود در بازار از این برنج کیفیت ظاهری مناسبی نداشت و بار خوب سخت پیدا میشد.
کم بودن بار خوب در بازار سبب شد در سال 98 برنج علی کاظمی قیمتش به هاشمی خیلی نزدیک شود و اختلافی در حد 500 تومن داشته باشد و خرید و فروشش چندان به صرفه نباشد.

برنج علی کاظمی

خصوصیات و کیفیت برنج علی کاظمی

یکی از خصوصیات برنج علی کاظمی عدم تناسب دانه های آن است و با اینکه این برنج پس از پخت خوش مزه و معطر است اما ویژگی اصلی آن این است که در حالت خام دانه هایش ظاهر زیبایی ندارند و خوش رویت نیستند و این موضوع سبب می شود مشتری در نگاه اول علی کاظمی را یک برنج با کیفیت پایین تصور کند و در خرید آن دچار شک و تردید شود.

اما اکثر کسانی که یکبار برنج علی کاظمی را مصرف می کنند برای مصارف شخصی خودشان حتما این برنج را بر می گزینند و پس از یکبار پخت کردن متوجه می شوند که علی کاظمی یک برنج با کیفیت است هرچند قیمت پایین تری به نسبت هاشمی و دم سیاه دارد اما این ارزان تر بودن صرفا به دلیل ظاهرش است و از نظر باطنی علی کاظمی دست کمی از سایر برنج های با کیفیت ندارد.

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت روز برنج علی کاظمی در بازار گیلان

پیگیری قیمت روز برنج علی کاظمی در بازار گیلان نتایج مختلفی را به شما می دهد و قیمت هایی که به دست می آورید گاها اختلافات فاحشی با هم دارند و دلایل زیادی وجود دارند که سبب می شوند شما با چنین قیمت هایی که برخی واقعی و برخی غیر واقعی هستند رو به رو شوید که به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

در بیشتر مواقع وقتی قیمت به شما ارائه می شود برنج مورد عرضه اصلا علی کاظمی نیست و تقلب های رایجی وجود دارد که به طور مثال برخی دانه های تپل که به نام قلوه یا دخلی شناخته می شوند و به نوعی ضایعات برنج هستند را پولیش می کنند و به نام علی کاظمی به فروش می رسانند و یا برخی افراد یک سری برنج خارجی خاص که شکل ظاهری شبیه به علی کاظمی دارند را با نام این برنج می فروشند. که در هر دو این موارد قیمتی که به شما ارائه می دهند معمولا به طوری غیر عادی پایین تر از مزنه بازار است.

البته یک سری اختلاف قیمت ها که قابل هضم هستند ناشی از این اند که کیفیت پارت بار های مختلف تفاوت اندکی با هم دارند و مواردی مانند میزان بوجار، کیفیت سورت و نوع بسته بندی هم در قیمت تاثییر دارند که در کنار رنگ دانه ها و سطح کیفی عطر و پخت برنج قیمت دقیق هر برنجی را مشخص می کنند که برنج علی کاظمی نیز از این قاعده خارج نیست.

برنج علی کاظمی

برنج علی کاظمی یا هاشمی

با تمام توضیحاتی که برایتان دادیم و با سنجش همه ی جوانب به عنوان یک فروشگاه دار این خود شما هستید که باید بسنجید سلیقه مشتریان تان برنج علی کاظمی را می طلبد یا ترجیح می دهند برنج هاشمی مصرف کنند.
اگر به عنوان یک مصرف کننده برنج این مقاله را مطالعه می کنید باید ببینید که کدام یک از خصوصیات برنج برایتان اهمیت بیشتری دارد تا از بین این دو برنج یکی را انتخاب نمایید.
به هر حال بنا به شرایط قیمت این دو برنج بسیار به یکدیگر نزدیک شده است و از نظر قیمتی تقریبا فرقی نمی کند که بخواهید علی کاظمی بخرید یا هاشمی خریداری کنید.

برنج هاشمی درجه یک

قیمت برنج هاشمی درجه یک 98

در اکثر موارد کسانی که پیگیر خرید برنج هاشمی هستند فکر می کنند که این رقم همان طارم هاشمی است اما این در حالیست که طارم هاشمی با هاشمی تفاوت دارد و نه تنها در سال 98 بلکه در تمام سال ها قیمت این دو برنج به تبع کیفیت شان با هم تفاوت دارد و هاشمی به دلیل برتری در کیفیت قیمت بالاتری نیز دارد.

از نظر معطر بودن باید به این نکته اشاره کرد که هاشمی عطر قوی تری نسبت به طارم هاشمی دارد و از نظر پخت با توجه به استخوانی تر بودن و قد کشیده ای که هاشمی دارد کاملا سر تر از طارم هاشمی است و همچنین حفظ حالت نرم و خوشمزگی در زمان طولانی بعد از پخت یک خاصیت ویژه است که هاشمی آن را دارد اما طارم هاشمی از این خصلت برخوردار نیست.

انواع برنج ایرانی

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 98

به طور کلی دانستن قیمت انواع برنج ایرانی برای فروشگاه داران یک الزام است و این موضوع مختص سال 98 نیست و در تمامی روز های کاری فروشنذگان برنج ایرانی باید از قیمت روز انواع مختلف و ارقام گوناگون این برنج مطلع باشند تا آنچه در فروشگاه و انبار خود موجود دارند را به قیمت عرضه کنند و از بازار بی خبر نباشند.

قیمت برنج گیلان و مازندران و حتی ارقام کشت شده در استان گلستان در جدول ارائه شده از سمت ما مداوم و به محض تغییر بروزرسانی می شود در نتیجه دیدن این جدول قیمت برای فروشگاه داران بسیار مفید است. ز این رو پیشنهاد می کنیم موشن گرافیک آموزشی زیر را ببینید تا ورش های اطلاع از قیمت روز برنج را یاد بگیرید.

برنج علی کاظمی شمال

در نظر داشته باشید تمامی صحبت هایی که پیرامون خصوصیات و کیفیت برنج علی کاظمی نمودیم مربوط به نوع کشت شده این برنج در شمال است که کل آن در استان گیلان کشت می شود و بیش تر حجم تولیدش هم مربوط به شهر هایی مثل فومن، صومعه سرا، شفت و رشت است و ربطی به برنج علی کاظمی سایر مناطق ندارد.

از آن جایی که این روز ها در مناطقی مثل میانه، درود، برخی شهر های استان خوزستان و به صورت محدود در سایر نواحی ایران نیز برنج کشت می شود و معمولا برنج های مختلفی که در این نقاط کشت می شود و از بین این ارقام گوناگون آن هایی که شباهت ظاهری نسبی با علی کاظمی دارند را با نام برنج علی کاظمی می فروشند لازم دیدیم که در پایان با تاکید به این نکته اشاره نماییم که توضیحات ما فقط پیرامون برنج علی کاظمی شمال بوده است.

برنج نیم دانه علی کاظمی

قیمت برنج نیم دانه علی کاظمی

وقتی تولید خود برنج علی کاظمی کم شده طبیعتا نیم دانه این برنج نیز کم و به سختی پیدا می شود و هرچیزی که کم پیدا شود قیمتش به صرفه نخواهد بود.
به همین دلیل بهتر است خیلی به دنبال خریدن نیم دانه برنج علی کاظمی نباشید و نیم دانه هاشمی یا طارم را خریداری کنید که فراوان بوده و در پخت نیز بهتر در می آیند.
البته اگر نمی توانید از مزه دلچسب و عطر خوب این برنج دل بکنید برای تهیه آن می توانید با واحد فروش ما تماس بگیرید تا مقدار مورد نیاز تان را برای شما تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید