قیمت برنج ایرانی امروز را می توانید در جدول زیر ببینید. در ادامه می توانید با بهترین و گرانترین برنج ایرانی و انواع برنج ایرانی آشنا شوید.

[price_list]

قیمت برنج ایرانی

قیمت برنج ایرانی قبل از هر چیز به نوع آن بستگی دارد. اگر نوع یا رقم برنج با کیفیت باشد قیمتش بیشتر است. برنج بی کیفیت قیمتش ارزان تر است و این یک امر طبیعی است.
کیفیت برنج را چند چیز تعیین می کنند. هرچه برنج عطر بیشتری داشته باشد با کیفیت تر است. هرچقدر برنج پخت بهتری داشته باشد کیفیتش بالاتر است. برنج با کیفیت پس از پخت سفت نمی شود.

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی یعنی برنجی که ظاهر و رنگ و رویت زیبا داشته باشد. همچنین وقتی پخته می شود عطر و طعم خوبی داشته باشد. در ضمن خوش خوراک و زود هضم و سبک باشد.
چنین برنجی ساعت ها بعد از پخت نرم باقی می ماند. حتی اگر در یخچال باشد و چند روز بعد آن را گرم کرده و میل کنید باز هم لذیذ است. این خصوصیات را فقط برنج صدری دم سیاه گیلان دارد.

گرانترین برنج ایرانی

گرانترین برنج ایرانی

گرانترین برنج ایرانی همین برنج صدری دم سیاه گیلان است که به شما معرفی کردیم. این برنج انقدر لذیذ است که دوست ندارید خورشت را روی آن بریزید. یک برنج معرکه که شما را یاد قدیم می اندازد.
همان طور که در جدول می بینید قیمت برنج ایرانی صدری دم سیاه از تمام ارقام بالاتر است. به دلیل تولید محدود و سخت بودن تولید صدری گرانترین برنج ایران است.

قیمت برنج ایرانی

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1400

برنج ایرانی تولید شده در سال 1400 از مرداد و شهریور برداشت می شود. تا آن موقع نمی توان در مورد قیمت برنج 1400 صحبت کرد. اما قیمت برنج ایرانی سال 99 که در شش ماه اول سال 1400 به فروش می شود مشخص است.
اگر قیمت برنج در 6 ماه نخست سال 1400 نوسانی داشته باشد حتما در جدول قیمت درج می کنیم. پس سعی کنید برای اطلاع دقیق از قیمت ها با ما در ارتباط باشید.

برنج گیلان

انواع برنج گیلان

از نظر رقم و گونه در هر یک از مناطق استان گیلان برنج های مختلفی کشت می شود. آب، خاک و زاویه تابش خورشید در هر منطقه از این استان متفاوت است فلذا کشاورزان هر روستا برنجی را کشت می کنند که با شرایط محیطی شالیزار شان سازگاری داشته باشد.
اینگونه محصول بیشتر و بهتری برداشت می کنند و کشاورزی برایشان صرفه اقتصادی دارد.

قیمت برنج ایرانی

در نواحی مرکزی استان گیلان اغلب برنج هاشمی را کشت می کنند. حدود 5 درصد از کشاورزان نیز هستند که برنج صدری می کارند که گرانترین برنج ایرانی است.
حال اگر از مرکز استان کمی به سمت غرب برویم یعنی در شهر هایی مثل فومن و صومعه سرا شرایط به گونه ای است که کشاورزان تمایل به تولید برنج علی کاظمی نیز دارند. تقریبا نیمی از کشاورزان این مناطق برنج علی کاظمی می کارند.

قیمت برنج ایرانی

اگر از مرکز استان کمی به سمت شرق برویم در شهر هایی همچون آستانه اشرفیه و لاهیجان و مناطق شرقی تر استان گیلان برنج جمشیدی نیز کشت می شود.
در غرب استان و شهر هایی همچون تالش و آستارا نیز بیشتر به کشت برنج هاشمی می پردازند و در این بین هستند نقاط محدودی همچون برخی مناطق نزدیک به مرداب انزلی که برنج خزر نیز در آن ها تولید می شود.

قیمت برنج ایرانی

البته در استان گیلان برنج دودی از ارقام مختلفی تولید می شود که خود برنج دودی یک نوع خاص از برنج نیست. بلکه بنا به روش تولید متفاوتی که دارد اینگونه روی آن نام نهاده شده است.

قیمت برنج هاشمی 98

قیمت برنج هاشمی درجه یک 99

از نظر کیفیت محصول برداشت شده از شالیزار ها سال 99 یکی از بدترین سال ها برای برنج هاشمی بود. این موضوع سبب شد برنج هاشمی در هنگام بوجار و سورت ضایعات بسیار زیادی داشته باشد.
در نتیجه این موضوع سبب شده که اختلاف قیمت برنج هاشمی درجه یک با سایر کیفیت های این برنج اختلافی خارج از عرف باشد.

قیمت برنج هاشمی

در حالت عادی قیمت برنج هاشمی درجه یک باید چیزی بین 4 تا 8 درصد گران تر از برنج هاشمی درجه دو باشد ولی در سال 99 این اختلاف قیمت به 7 تا 10 درصد نیز رسید.
از طرفی سال 99 در ایران اوضاع اقتصادی به صورتی بود که قیمت ها مداوم افزایش داشتند. تحریک شدن بازار به خرید و وجود تقاضا های زیاد نیز در افزایش قیمت برنج نقش محوری داشت.

قیمت برنج هاشمی 98

به تبع افزایش قیمت برنج هاشمی نوع دودی این محصول نیز گران شد. همچنین این موضوع باعث شد سایر اقلام وابسته به این محصول مثل آرد برنج یا برنج های نیم دانه و لاشه نیز افزایش قیمت داشت باشند.
همچنین برنج قهوه ای نیز قیمتش اوج بگیرد و حتی این موضوعات باعث تحریک و در نهایت افزایش نرخ سبوس برنج در بازار خوراک دام و طیور نیز شد.

برنج گیلان

قیمت برنج هاشمی لنگرود

لنگرود یکی از شهر های شرقی استان گیلان است که شالیزار های وسیعی دارد. به طور کلی این شهر به دو قسمت کوهستانی و ساحلی تقسیم می شود.
هرچه به سمت نواحی ساحلی لنگرود برویم شالیزار های بیشتری را مشاهده می کنیم که مالکان آن ها به کاشت برنج هاشمی مشغول هستند. این موضوع سبب شده برنج هاشمی یکی از سوغات اصلی این شهر باشد.

قیمت برنج هاشمی 98

البته جالب است بدانید لنگرود سوغاتی های شهره تری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به چای، کلوچه، فندق و هندوانه نیز اشاره نمود که هر یک به تنهایی پتانسیل مناسبی برای شروع یک تجارت موفق دارند.
اما بیشترین تولید شهر لنگرود به برنج و چای مربوط می شود و عمده اقتصاد این شهر وابسته به همین دو محصول است که برنج بیشتر در نواحی ساحلی و چای غالبا در نواحی کوهستانی این شهر تولید می شود.

قیمت برنج هاشمی

از نظر قیمت برنج هاشمی لنگرود نرخ همسانی با برنج هاشمی نقاط مرکزی و غربی استان گیلان دارد و در این شهر نیز همانند سایر نقاط استان گیلان تولید کنندگان سنتی و مدرن در کنار یکدیگر فعال هستند.
در این بین هر یک با توجه به کیفیت محصولی که ارائه می دهند و با توجه به بسته بندی، سورت و بوجاری که روی برنج اعمال می کنند قیمت هایشان را ارائه می دهند.

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی 99

قیمت برنج علی کاظمی 99 در بازار گیلان بسیار به قیمت برنج هاشمی نزدیک بود. زیرا در این سال زراعی کشاورزان کمتری برنج علی کاظمی کاشتند و این موضوع سبب شد این برنج به صورت محدود در بازار موجود باشد.
همین موجودی محدود هم کیفیت چندانی نداشت و علی کاظمی با کیفیت به سختی در بازار پیدا میشد. این مسائل برای بالا رفتن قیمت برنج ایرانی علی کاظمی کافی بود.

برنج علی کاظمی سال 99 دانه های بند دار (ترک دار) زیاد داشت و این موضوع از حساس بودن این برنج و ناسازگاری هوای امسال نسبت به این برنج نشات می گرفت.
این موضوع سبب میشد وقتی شما بخواهید یک بار از برنج علی کاظمی به صورت لوکس و کم شکسته حاضر کنید ضایعات زیادی داشته باشید و قیمت تمام شده برایتان بالا در بیاید.

همه ی این موضوعات سبب شده اختلاف قیمت برنج علی کاظمی با هاشمی در سال 99 در حد 500 تومن باشد و کمتر کسی برای خرید این برنج رقبت کند.
فقط عده خاصی از مصرف کنندگان که طعم و مزه برنج برایشان مهم است و اصلا به ظاهر استخوانی برنج اهمیت نمی دهند از بین این دو رقم برنج علی کاظمی را انتخاب می نمایند.

قیمت برنج گیلان

قیمت برنج هاشمی امروز

هر مشتری ک می خواهد برنج ایرانی خریداری کند به دنبال دانستن قیمت برنج هاشمی می رود و حتی اگر قرار باشد برنج دیگری  بخرد مشتاق است از نرخ هاشمی مطلع شود.
علت این اشتیاق معیار بودن قیمت هاشمی و اثر گذاری نرخ آن روی سایر ارقام است زیرا بر اساس قیمت روز برنج هاشمی ارقام ضعیف تر از آن را با قیمتی کمتر و ارقام باکیفیت تر از آن را با قیمتی بیشتر معامله می کنند.

کشاورزان نیز برای فروختن برنج خود به مشتری از این قاعده پیروی می کنند و مبنا و معیار آن ها برای قیمت گذاری روی محصولشان قیمت روز برنج یا شالی هاشمی است.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک گیلان

بهتر است بدانید که مجموعه ی برنج دانه سالار در زمینه تولید و فروش برنج هاشمی فعال است و قیمت هایی که برای آن در نظر گرفته است واقعی ترین قیمت ممکن بوده و مربوط به برنج یکدست و کاملا خالص است.
از این رو اگر در هر مرجع دیگری در اینترنت با لیست قیمتی متفاوت رو به رو شدید بدانید که از مزنه اصلی بازار به دور بوده و توسط دلال ها یا افراد غیر متخصص منتشر شده است.

قیمت برنج هاشمی
یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه باید بدانید این است که وقتی در بازار خرده فروشی در شهر های غیر شمالی با نرخ هایی پایین تر از نرخ ما مواجه می شوید به یقین بدانید که فروشنده در حال عرضه برنج مخلوظ و تقلبی است.
نرخ خرده فروشی برنج 5 تا 20 درصد بیشتر از چیزی است که ما در لیست درج کرده ایم پس اگر کمی از فکرتان استفاده کنید به راحتی می توانید برخی از متقلب ها را شناسایی کنید.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک در زمان اوج تولید آن که 15 مرداد تا 10 شهریور است در کمترین حالت ممکن بوده و این موضوع فقط مختص برنج هاشمی نیست بلکه در مورد تمام ارقام برنج ایرانی صدق می کند.
هر ساله به همین صورت است در نتیجه در هر جایگاهی که هستید خرید برنج تان را در زمان اوج تولید انجام دهید و به اندازه یک سال فروش یا مصرف خود را بخرید.

قیمت برنج هاشمی 98

با تمام این تفاسیر برای خریدن برنج هاشمی درجه یک لیست قیمت ما را مرجع قرار دهید زیرا کاملا واقعی بوده و از دل بازار های اصلی گیلان بر آمده است.
بدانید مزنه های بالا تر و پایین تر همگی غیر واقعی هستند و توسط یک سری افراد  غیر متخصص رسانه ای می شوند که تجربه ای در بازار برنج ندارند و به زبان عامیانه می توانیم بگوییم که اصلا کننده نیستند.

قیمت برنج طارم فجر

 

قیمت برنج طارم سرگل

برنج طارم یکی از خانواده های برنج ایرانی است که بسیار متنوع بوده و انواع گوناگونی دارد و برنج طارم سرگل یکی از این ارقام است که در میان مشتریان برنج ایرانی بسیار معروف بوده و بازار پسندی خوبی نیز دارد و بیشترین مشتریانش بخاطر عطری که دارد از این برنج استفاده می نمایند زیرا از نظر قد کشیدن و شکل ظاهری برنج های خانواده طارم به پای برنج هاشمی نمی رسند.

البته انواع دیگری از برنج طارم در مازندران کشت می شود که از معروف ترین آن ها که این روز ها بسیار زیاد تولید می شوند و در بازار برنج جایگاه خوبی دارند می توان به برنج طارم هاشمی، برنج طارم محلی و برنج طارم عطری نیز اشاره نمود.
این برنج ها بیشتر در نواحی مرکزی و غربی استان مازندران تولید می شوند و هرکدام شان که در مناطق خوش آب و هوا همچون فریدونکنار کشت شوند در بازار مشتری بیشتری دارند و قیمت شان نیز بالا تر است و در میان مصرف کنندگان نیز جایگاه بهتری دارند.

البته خانواده برنج های طارم ارقام دیگری دارند که امروزه یا کشت نمی شوند یا اینقدر کم تولید می شوند که در بازار به راحتی قابل دسترس نیستند. این ارقام عبارتند از:

  • برنج موسی طارم
  • برنج طارم دیلمانی
  • برنج طارم روشن
  • برنج سنگ طارم
  • برنج طارم رشتی
  • برنج چمپا طارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید